Pomoć ?
© 2011 Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje
© Srećko Niketić / Cropix
definicija |
|
kontekst |
Za razvoj gramatičke kompetencije neizvornih govornika hrvatskoga jezika važna su sva postojeća opća znanja o procesu ovladavanja drugim i stranim jezikom, zatim specifična znanja o ovladavanju hrvatskim kao drugim i stranim jezikom te znanja o prvim oblicima međujezika. Istraživanja o procesu ovladavanja jezikom ne bave se ujedno i osmišljavanjem jezičnih nastavnih programa, ali se neka od njih bave prilagođavanjem jezičnoga unosa različitim kategorijama učenika u različitim nastavnim i inim kontekstima. Ona donose vrijedne spoznaje o progresiji poučavanja i o vremenskoj raspodjeli morfosintaktičkoga gradiva u jezičnoj nastavi, kao i o odnosu morfosintakse i značenja pojedinih riječi i izraza, s komunikacijom kao primarnom potrebom i komunikacijskom kompetencijom kao glavnom svrhom jezične nastave.
|
istovrijednice |
engleski: grammatical competence njemački: grammatische Kompetenz francuski: compétence grammaticale ruski: грамматическая компетенция |
napomena |
Gramatička kompetencija sposobnost je razumijevanja i izražavanja značenja proizvodnjom i prepoznavanjem pravilno složenih fraza i rečenica u skladu s tim pravilima (za razliku od njihova memoriranja i reproduciranja u obliku gotovih formula). |
razredba |
polje: filologija |
vrela |
vrelo definicije: Zajednički europski referentni okvir za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje. 2005. Školska knjiga. Zagreb. vrelo konteksta: Udier, Sanda Lucija. 2013. Gramatička kompetencija. Hrvatski B1: Opisni okvir referentne razine B1. Ur. Gulešić Machata, Milvia; Grgić, Ana; Nazalević Čučević, Iva. FF press. Zagreb. |